Felfedte Szijjártó Péter: Magyarország a világ második legnagyobb akkumulátorgyártó hatalma lesz

Magyarország sokat profitált a kelet-nyugati együttműködésből, hiszen a három német prémium autómárka mellett a világ tíz legnagyobb akkumulátorgyártója közül öt már hazánkban van, így Magyarország jelenleg a negyedik legnagyobb akkumulátorgyártó teljesítmény a világot, de hamarosan a második helyre kerül, hogy feljusson – erősítette meg a már nyáron felvetődött kilátásokat a kínai One Belt, One Road konferencián ma Hongkongban Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter. Mindez azokban az órákban hangzott el, amikor Ursula von der Leyen, az Európai Bizottság elnöke Strasbourgban bejelentette, hogy Brüsszel támogatási vizsgálatot indít a kínai elektromosautó-gyártók EU-n belüli tevékenysége miatt, amely akár az akkumulátorgyárak elterjedésére is kiterjedhet. Magyarország. A kínai Egy Öv, Egy Út kezdeményezés éves találkozóján tartott panelbeszélgetésről élő Facebook-videó volt látható a magyar miniszter oldalán, a tárca összefoglalója pedig többek között a következőket hangsúlyozta az elhangzottak kapcsán: Szijjártó élesen bírálta az orosz-ukrán háború miatt bevezetett uniós szankciókat, és rámutatott, hogy az EU versenyképessége napról napra romlik, amit szerinte jól példáz, hogy tavaly Kína megelőzte az EU-t bruttó mennyiségben. hazai termék (GDP). Kiemelte, hogy az európai gazdaságfejlesztési modell eddig a fejlett nyugati technológiák és a könnyen elérhető, viszonylag olcsó keleti energiahordozók ötvözésére épült, azonban ezek a kötvények sorra elvágódnak, és vannak szereplők, akik azt szorgalmazzák, az európai és a kínai gazdaság szétválasztása. „Ezért Magyarország még szorosabb, erősebb, sikeresebb és hatékonyabb gazdasági együttműködést szorgalmaz Európa és Kína között” – jelentette ki. „Ezért Magyarország még szorosabb, erősebb, sikeresebb és hatékonyabb gazdasági együttműködést szorgalmaz Európa és Kína között” – jelentette ki. Ezt elősegítette a konnektivitásra épülő külpolitika is, amely sikeresnek bizonyult, miután Magyarország a kínai befektetések első számú célpontjává vált Közép-Európában, és az EU-ban elsőként csatlakozott az Egy övezet, egy út programhoz – sorolta. Kifejtette: Magyarország mellett az európai cégek is hevesen ellenzik a kínai gazdaságtól való elszakadást, hiszen a kontinens nem tudná visszanyerni versenyképességét szoros kelet-nyugati együttműködés nélkül. Végül beszélt az európai gazdaság gerincét képező autóipar elektromos átállásáról is, amely szerinte kelet-nyugati munkamegosztást igényel, mert az európai járművek akkumulátorait szinte mind Kínában gyártják. , Dél-Korea és Japán, tehát erős függőség alakult ki. Kiemelte, Magyarország sikertörténetté vált ezen a téren, Németországon és Kínán kívül mindhárom nagy német prémium autómárka gyártókapacitása kizárólag Magyarországon van, és a világ tíz legnagyobb elektromos akkumulátor-gyártója közül öt is jelen van. „Magyarország hisz a konnektivitásban, az erős kelet-nyugati együttműködésben, ezért külpolitikai stratégiánk középpontjában mindig az Egy öv, egy út megerősítése áll, mert ebből sokat profitálunk” – zárta gondolatait a tárcavezető. Az összefoglalóból ugyan nem derült ki, hogy Szijjártó mi alapján nevezi az országot a világ második legnagyobb akkumulátor-gyártó nagyhatalmának, de a nyári jelzések alapján ez valószínűleg a népességarány-összehasonlítás (és nem az energia) alapján történik. a legyártott akkumulátorkapacitások tárolási kapacitása, ami GWh-ban lehetővé teszi az országok közötti összehasonlítást). A legnagyobb magyarországi akkumulátoripari beruházások között szerepel eddig a kínai CATL debreceni beruházása, amely 7 milliárd euró körüli összeg lehet, valamint a Samsung SDI gödi gyára, valamint az SK Innovation komáromi és iváncsai gyára. – Ezt az összefoglalót egy AI (v1) generálta. A cikk forrása: https://www.portfolio.hu/gazdasag/20230913/felfedte-szijjarto-peter-magyarorszag-a-vilag-masodik-legnagyobb-akkumulatorgyarto-hatalma-lesz-639457

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük